روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

رئیس دیوان عدالت اداری: آرای شعب دیوان و هیات عمومی باید مستدل و


به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، محمدجعفر منتظری در جلسه هیات عمومی گفت: همواره بر این موضوع تاکید داشته و دارم که آرای شعب دیوان و هیات عمومی باید مستند و مستدل باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه آرای صادره در خارج از دیوان به عنوان حجت ارایه می‌شود، باید قابل دفاع باشد، لذا قضات با ذکر مستندات، استدلال خود برای صدور هر رای را بیاورند.
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به فرارسیدن ایام شهادت سرور شهیدان، حضرت امام حسین(ع) و تسلیت و تعزیت آن به همه شیعیان اظهار داشت: بزرگترین درسی که از قیام امام حسین(ع) می توان گرفت، آن است که انسان نباید در راه ادای وظیفه و انجام تکلیف از پرداخت هزینه احتمالی دریغ کند. حادثه عاشورا به ما آموخت که امام حسین(ع) در انجام وظیفه، تکلیف و مسوولیتی که خداوند به ایشان واگذار کرده بود، از جان خود و عزیزان و فرزندانشان نیز گذشتند و ما نیز برای انجام چنین وظیفه‌ای نباید کوتاه بیاییم. چندان که امام اینگونه عمل کردند و در پایان نیز فرمودند که «الهی، راضیم به رضای تو». این آن درس بزرگ است.
رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: انحراف برخی مسلمانان از مسیر اسلام حقیقی و ولایت از اواخر حیات حضرت رسول اکرم(ص) آغاز شد و با شهادت امام حسین(ع) در کربلا به اوج رسید. این عده به رغم شناختی که نسبت به آن بزرگوار داشتند، این جنایت بزرگ و عظما را در تاریخ بشریت رقم زدند.
وی گفت: البته بدیهی است که خون به ناحق ریخته شده حضرت ابی عبدالله حسین(ع)، آثار و برکات ارزشمندی برای حفظ اسلام و قرآن داشت و این خون پربرکت باعث شد، شجره طیبه اسلام و قرآن و ولایت ریشه در اعماق بدواند و به رغم توطئه‌ها و تلاش‌های دشمنان در طول تایخ، قرآن و نور اسلام و ولایت خاموش نشود. این از نشانه‌های اراده خداوند است

منبع:پ جامع قوه قضاییه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.