روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

خشونت علیه مسلمانان جهان در گزارش احسان اوغلو


خشونت علیه مسلمانان جهان در گزارش احسان اوغلو
حقوق بشر  > جهان  - در پی افزایش موج خشونت‌ها علیه مسلمانان میانمار سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که درصدد است تا گزارش کامل خود را درباره مهمترین اقدامات خصمانه علیه مسلمانان سراسر جهان در سال 2012 ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، با افزایش اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان جهان به ویژه مسلمانان میانمار سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که قصد دارد تا گزارش پنجم خود را در خصوص مهمترین اقدامات خصمانه علیه مسلمانان سراسر جهان در سال 2012 میلادی مبتنی بر گزارشی که مرکز اسلام هراسی وابسته به این سازمان تهیه کرده، ارائه دهد.

قرار است گزارش مذکور در سی و نهمین نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در جیبوتی طی 15 تا 17 ماه جاری میلادی (25 تا 27 آبان) ارائه شود.

پیشتر و در پی حادثه قرآن سوزی در فلوریدا و نیز انتشار فیلم آمریکایی موهن به پیامبر اکرم (ص) در شبکه اجتماعی یوتیوب اکمل الدین احسان اوغلو،‌ دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نسبت به اینکه غرب شاهد عملیاتی سازماندهی شده برای قانونی کردن اسلام هراسی در این کشورهاست هشدار داده بود.

احسان اوغلو همچنین در مقدمه گزارش پنجم مذکور که توسط مرکز اسلام هراسی این سازمان تهیه شده نسبت به سوء استفاده از دین برای تحقق اهداف سیاسی هشدار داده است.

وی همچنین در این گزارش به اهمیت احیای قطعنامه‌های 18/16 شورای امنیت در خصوص مخالفت با ایجاد نفرت و تشویق به خشونت علیه ادیان دیگر اشاره کرد و این مساله را امری لازم دانست.

ستاد حقوق بشر قوه قضاییه


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.