روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور:با درخواست‌ مکرر پزشکان برای خروج


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر احمد شجاعی در بازدید از اداره کل پزشکی قانونی استان خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات سازمان در تأمین نیازهای اولیه و تأثیر آن در کند شدن سرعت رشد علمی مجموعه سازمانی، گفت: گر چه قدم‌های بسیار خوبی در جهت رشد علمی سازمان برداشته شده اما مشکلات سازمان به گونه ای است که مدیران، بیشتر وقت خود را صرف پشتیبانی اولیه از فعالیت‌های سازمان می‌کنند بنابراین کمتر به ارتقای علمی سازمان، نظارت و بازرسی می پردازند.

وی به مشکلات کلی سازمان در حوزه های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه ما در تأمین حداقل نیروی انسانی مورد نیاز در سازمان با مشکلات بسیار مواجهیم و در کنار آن کمبود تجهیزات و بودجه و اعتبار نیز مشکلات سازمان را دو چندان کرده ‌است.

 شجاعی ادامه داد: در بحث بودجه تفاوت کاری سازمان با دستگاه‌های دیگر باید مورد توجه مسئولان و تصمیم گیران قرار گیرد زیرا بودجه های جاری در این سازمان نه تنها صرف پرداخت‌های پرسنلی می شود بلکه بخش عمده‌ای از آن صرف خرید مواد مصرفی آزمایشگاه‌ها و سایر بخش‌های سازمان خواهد شد که با توجه به افزایش قیمت‌ها و بالا بودن حجم مراجعات باید اعتبارات مربوط نیز افزایش یابد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار داشت: این سازمان در بخش نیروی انسانی با مشکلات بسیاری دست به گریبان است و با توجه به محدودیت‌های موجود از پزشکان معاضدتی برای جبران بخشی از این کمبود بهره می گیرد. از سویی حق‌الزحمه این افراد باید از محل بودجه های جاری پرداخت شود که در صورت ناکافی بودن اعتبارات از همکاری مؤثر این همکاران نیز بی بهره خواهیم شد.

وی یادآور شد: نامناسب بودن شرایط محیطی، آثار و تبعات جسمی و روحی زیانباری برای همکاران ایجاد کرده و بیشتر تلاش سازمان معطوف به تهیه حداقل نیازهای اساسی برای فراهم کردن شرایط محیطی مناسب و رفع مشکلات معیشتی آنان شده است.

 شجاعی با اشاره به مشکلات پزشکی قانونی در استان‌ خراسان جنوبی نیز گفت: پزشکی قانونی در استان خراسان جنوبی در هیچ یک از شهرستان‌ها -مانند بسیاری از استان‌های دیگر- حتی یک ساختمان استاندارد هم ندارد و تنها ساختمان ملکی آن واحدی مسکونی است که با تغییر کاربری در اختیار پزشکی قانونی قرار دارد.

رییس سازمان پزشکی قانونی‌کشور با تأکید بر اینکه همکاران سازمان با وجود تمام مشکلات و کمبودها با جدیت و دقت به ارائه خدمت می پردازند، افزود: این انتظار از تمامی مسئولین کشوری و استانی وجود دارد تا با نگاهی خاص به سازمان توجه کنند تا با توجه به شرایط فعلی بتوانیم به نحو مطلوب به مردم ارائه خدمت کنیم

پ ماوی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.