روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

تعقیب دزد اینترنتی از کرج تا مشهد

متهم اعتراف کرد با پرسه زدن مقابل عابربانک ها، رمز و هویت صاحبان کارت ها را سرقت می کرده است




    مردی با سرقت اطلاعات اینترنتی شماره حساب مشتریان بانک ها در کرج، پس از اولین سرقت از سوی ماموران فتای استان البرز دستگیر شد.
    به گزارش جام جم، سرهنگ کاکوان رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز در ارتباط با دستگیری این دزد اینترنتی به خبرنگار ما گفت: رسیدگی به این پرونده خرداد امسال با شکایت مردی مبنی بر سرقت دو میلیون تومان از حساب بانکی اش در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
    
    شاکی به پلیس گفته بود، هنگام بررسی موجودی حساب خود، متوجه سرقت پول ها شده و با مراجعه به بانک اطلاع می یابد فردی بانفوذ به حساب بانکی اش، پول ها را به طور غیرقانونی برداشت کرده و از طریق اینترنت و دستگاه کارتخوان، کالاخریده است.
    
    کاکوان افزود: با اطلاعات به دست آمده از شاکی، تحقیقات پلیس فتا برای دستگیری دزد اینترنتی آغاز شد تا این که ماموران اطلاعاتی را به دست آوردند که نشان می داد، متهم با مراجعه به یکی از کافی نت های شهرستان مشهد، به صورت اینترنتی پول های شاکی را دزدیده است.
    بنابراین ماموران فتا پس از هماهنگی قضایی و عزیمت به مشهد متوجه شدند متهمی که در تعقیب وی هستند با مراجعه به چند کافی نت و جستجو در سایت های مختلف، قصد ورود به حساب اینترنتی شاکی را دارد اما به دلیل مسدود شدن حساب او در سرقت ناموفق مانده است.
    رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز یادآور شد: در ادامه تحقیقات هفته گذشته ماموران متوجه شدند، دزدی که در تعقیبش هستند، از رایانه شخصی که مربوط به خانواده ای در فاروج استان خراسان رضوی است، استفاده می کند.
    وی اضافه کرد: در این مرحله ماموران فتا با هماهنگی قضایی عازم محل شده و مرد صاحبخانه را برای تحقیقات به مرکز پلیس منتقل کردند.
    
    دستگیری دزد اینترنتی
    این مرد در بازجویی به پلیس گفت، پسر دایی اش به نام مهرداد هر بار که به مشهد می آید، از اینترنت خانه وی نیز با عنوان این که قصد دارد با دوستانش ارتباط برقرار کند، استفاده می کرده و از سرقت وی بی خبر بوده است.
    در این مرحله با اطلاعات به دست آمده، خانه متهم فراری ـ که در یکی از محله های کرج بود ـ شناسایی شد و ماموران با هماهنگی قضایی چند روز پیش وارد خانه متهم شدند و وی را پیش از آن که فرصتی برای فرار پیدا کند، دستگیر کردند.
    متهم ـ مهرداد ـ با انتقال به پلیس فتای استان البرز بازجویی شد و به سرقت دو میلیون تومان پول از حساب شاکی اعتراف کرد.
    
    اعتراف متهم
    متهم با اشاره به نحوه دزدی اش گفت: با پرسه زدن مقابل دستگاه های ای. تی. ام در محله های کرج، مشتریان بانک ها را تحت نظر می گرفتم تا بتوانم با مشاهده رمزکارت هایشان، از طریق شبکه اینترنت به حسابشان نفوذ کرده و پول هایشان را سرقت کنم. بنابراین، مدتی این کار را انجام دادم تا سرانجام در یک فرصت مناسب یکی از مشتریان بانک را به دام انداختم.
    متهم اضافه کرد: هنگامی که مرد مشتری مقابل دستگاه عابربانک بود، بدون این که متوجه حضورم شود، مشخصات و شماره رمز اینترنتی اش را در دفترچه ای یادداشت کردم. مدتی بعد تصمیم گرفتم، پول موجود در حسابش را سرقت کنم.
    وی یادآور شد: بنابراین برای عملی کردن نقشه ام، طی چند مرتبه به مشهد آمدم و با مراجعه به کافی نت های این شهر، ابتدا با ورود به سایت های مختلف وبگردی می کردم سپس با نفوذ به حساب اینترنتی شاکی مبالغی را برداشت می کردم. پس از سرقت دو میلیون تومان درصدد آن بودم که بقیه موجودی حساب شاکی را هم سرقت کنم که حساب وی مسدود شد.
    بنابراین گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از وی برای مشخص شدن دیگر جرایمش ادامه دارد.
    
    
 روزنامه جام جم، شماره 3557 به تاریخ 23/8/91، صفحه 19 (حوادث)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.