روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

وزارت ارشاد ازروزنامه «مغرب»شکایت کرد

ه دلیل انتشار کاریکاتور ،مطلب موهن و تکرار تخلفات
وزارت ارشاد ازروزنامه «مغرب»شکایت کرد/هیئت نظارت ودستگاه قضایی برخوردکنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد از شکایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از روزنامه مغرب به دلیل انتشار مطلب موهن خبر داد.

خبرگزاری فارس: وزارت ارشاد ازروزنامه «مغرب»شکایت کرد/هیئت نظارت ودستگاه قضایی برخوردکنند

پدارم‌ پاک‌آیین در گفت و گو با خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس اظهار داشت: روزنامه مغرب تاکنون تخلفات زیادی داشته که یکی از آنها درج کاریکاتور روز پنجشنبه سوم آذر در صفحه نخست این روزنامه است.

وی گفت: کاریکاتور و تیتر یک صفحه نخست امروز این روزنامه از جمله تخلفات یاد شده و موضوع شکایت وزارت ارشاد از این روزنامه است.

مدیرکل مطبوعات داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تصریح کرد:در جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات که بلافاصله بعد از تعطیلات ایام سوگواری امام حسین(ع) برگزار می‌شود، به تخلفات این روزنامه رسیدگی و با استفاده از ظرفیت های قانونی، برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

پاک‌آیین با اشاره به این مطلب که رعایت حدود قانونی از تکالیف مطبوعات است، ادامه داد: کاریکاتور صفحه نخست پنجشنبه روزنامه مغرب متضمن تخلف آشکار از ماده 6 قانون مطبوعات است و درج چنین کاریکاتوری در شرایطی که رهبر معظم انقلاب به وحدت و انسجام بین قوای سه گانه کشور تاکید کردند، باعث تاسف و حاکی از بی توجهی به منافع ملی و تکالیف قانونی است که با شناختی که بنده از هیئت نظارت بر مطبوعات دارم، مطمئن هستم که از این تخلف چشم پوشی نشده و با آن برخورد قاطع می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل تخلف زیاد و مکرر این روزنامه از حدود قانونی مطبوعات و مصوبه شورای عالی امنیت ملی از آن شکایت کرده و انتظار داریم قوه قضاییه هرچه زودتر در این زمینه تصمیم گیری کند. 

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد افزود: ماده 6 قانون مطبوعات بخش عمده ای از حدود قانونی مطبوعات را بیان می‌‎کند که هم تخلف روز پنجشنبه و هم سایر تخلف‌های این روزنامه عدول از این ماده است.

وی اضافه کرد: تاکنون تذکراتی به این روزنامه داده شده بود که این روزنامه به آن توجه نکرده و شاهد استمرار تخلفات این روزنامه طی ماه ها و هفته‌های اخیر بودیم.

گفتنی اینکه مدیرمسئول روزنامه مغرب بیش از 45 روز پیش از سوی دادستانی تهران بازداشت شد که اخیرا با قید وثیقه آزاد شده است. همچنین دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران اتهام «محمدمهدی امامی ناصری» را غیرمطبوعاتی عنوان کرد.

منبع :فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.