روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

عرفان های کاذب و چرخش خواص مهمترین دلیل دین گریزی است

معاون اول قوه قضاییه:

عرفان های کاذب و چرخش خواص مهمترین دلیل دین گریزی است

تهران - ایرنا - معاون اول رییس قوه قضاییه به عوامل دین گریزی در جوامع اشاره کرد و گفت: ترویج عرفان های کاذب و چرخش خواص از مهمترین عوامل دین گریزی و تهدید دین مداری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی شامگاه چهارشنبه در موسسه فرهنگی شهدای موتلفه با بیان اینکه انسان برای گناه کردن خلق نشده است، افزود: قرار عالم بر حق است و دستگاه عظیم خلقت باطل نمی پذیرد.

معاون اول قوه قضاییه، جهل از عوامل دین گریزی خواند و گفت: مکتب ظلم به دنبال ترویج «شما نمی توانید» در میان ملت هاست.

حجت الاسلام رییسی از دیگر عوامل دین گریزی در جوامع را مسئولیت گریزی عنوان کرد و اظهار داشت: مسئولیت پذیرفتن کار سختی است و مسئولیت گریزی علت مهم بسیاری از دین گریزی ها به شمار می رود.

معاون اول قوه قضاییه تقلیدهای کورکورانه را از دیگر عوامل دین گریزی بیان کرد و افزود: خداوند متعال، الگوپذیری و الگو شدن را در درون انسان ها نهادینه کرده است و امروز یکی از عواملی که دین مداری را تهدید می کند، ترویج عرفان های کاذب و الگوهای غلط است.

حجت الاسلام رییسی توضیح داد: امروزه برخی دختران حجاب خود را رعایت نمی کنند و برخی پسران نیز نماز نمی خوانند و می گویند کلاس های عرفانی می رویم و نیازی به نماز و حجاب نداریم در حالی فقط از طریق حجاب و نماز امکان رسیدن به خدا وجود دارد.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه سبک زندگی ای که امروزه در حامعه القا می شود، سبک زندگی برخاسته از دین نیست، گفت: رمز برون رفت از سد جریان جهالت مدرن که فراروی انسان های امروز قرار گرفته خون مطهر امام حسین (ع) است.

وی در ادامه سخنان خود به فتنه بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 اشاره کرد و گفت: خدا از کسانی که فتنه 88 را برپا کردند نگذرد، زیرا این افراد ظلم بزرگی به کشور و انقلاب اسلامی کردند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: وقتی کسی گناهی مرتکب می شود تنها راه بازگشت از گناه توبه و معذرت خواهی است نه اینکه بر گناه خود پافشاری و ایستادگی کند.

حجت الاسلام رییسی یادآور شد: در فتنه 88، انتخابات عظیم 40 میلیونی را در نگاه دشمنان نظام آنگونه جلوه دادند که دشمن احساس کرد جای پایی در کشور دارد و این گناهی نابخشودنی است.

این مقام مسئول در دستگاه قضایی تاکید کرد: تنها راه بازگشت از این گناه بزرگ، توبه و اظهار ندامت و عذرخواهی از خداوند متعال و ملت بزرگ ایران است.

معاون اول قوه قضاییه یکی از مهمترین عوامل دین گریزی را چرخش خواص خواند و افزود: انسان های شاخص وقتی دچار چرخش می شوند، خیلی ها را از دین برمی گردانند.

حجت الاسلام رییسی تصریح کرد: افراد شاخص متصل به انقلاب اسلامی باید بیشتر مراقب باشند.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه خط امامی ترین نیرو در راس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب است گفت: بهترین مفسر خط امام و رهبری نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

برگرفته از خبرگزاری ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.