روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

رئیس دیوان عالی کشور بر لزوم حمایت دستگاه قضایی از سوی حوزه های

به گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، آیت الله احمد محسنی گرکانی در دیدار با مراجع تقلید آیات عظام صافی گلپایگانی، موسوی اردبیلی، شبیری زنجانی، مکارم شیرازی، علوی گرگانی، نوری همدانی، جعفر سبحانی و همچنین آیت الله محمد یزدی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدارها رئیس دیوان عالی کشور ضمن تاکید بر ضرورت تربیت قضات فاضل توسط حوزه علمیه و حمایت حوزه از دستگاه قضایی کشور بیان داشت: اگر ما قاضی عادل و عالم نداشته باشیم،‌ کار به دست افراد نااهل می‌افتد که‌ حوزه علمیه باید برای این موضوع چاره اندیشی کند.

رئیس دیوان عالی کشور ضمن بیان ضرورت تربیت قاضی در حوزه علمیه گفت: حوزه علمیه باید نسبت به تربیت عالم و فقیهی که بتواند در امر قضاوت درست عمل کند،‌ اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به برکات حوزه علمیه گفت: طلاب در حوزه علمیه تربیت شده اند و از محضر علما و مراجع بزرگوار استفاده کرده تا فرهنگ قضای اسلامی و تربیت قاضی برای دستگاه قضایی مردم توسعه پیدا کند.

آیت الله محسنی گرکانی افزود: افتخار جامعه ماست که زیر پرچم مراجع تقلید به انجام وظائف خود موفقیم.

وی یکی از اولویت‌های حوزه علمیه را تربیت مجتهد، مبلغ و قاضی خواند و اظهار داشت: مراجع عظام تقلید و علمای حوزه در این راه نقشی اساسی بر عهده دارند و می‌توانند با رهنمودهای خود این امر مهم را محقق کنند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید از جایگاه والائی در میان مردم برخوردار هستند، گفت: نصایح و رهنمودهای مراجع تقلید در پیشبرد امور قضایی و اجتماعی بسیار مؤثر است.

آیت الله محسنی گرکانی بر ضرورت تقویت دستگاه قضایی کشور تأکید کرد و گفت: مراجع تقلید در تقویت این مجموعه نقش بسزایی دارند و با پیام خود می توانند قوه قضاییه را در راستای خدمت به نظام اسلامی کمک کنند.

گفتنی است در این دیدارها مراجع عظام تقلید ضمن آرزوی موفقیت برای مسئولان قوه قضائیه و آمادگی حوزه های علمیه در خصوص تربیت قضات روحانی، بر جدیت و قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با افراد سودجو، متخلف و صاحبان قدرت و ثروت نامشروع تاکید کردند.

پرتال جامع قوه قضاییه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.