روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

رئیس دیوان عالی کشور: قوه قضاییه زیربنای امنیت کشور را تشکیل می‌

رئیس دیوان عالی کشور با بیان این که قوه قضاییه مرجع حل همه اختلافات در کشور است، اظهار داشت: این نشان از‌اهمیت دستگاه قضایی است بدین معنا که قوه قضاییه زیربنای امنیت کشور را تشکیل می‌دهد.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله محسنی گرکانی طی سخنانی در مراسم گرامیداشت هفته‌معلم که در دانشگاه علوم قضایی برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت یاد و خاطره شهید مطهری، از آزادی، امنیت و تربیت به عنوان عالی‌ترین مصادیق سرمایه‌های معنوی یاد کرد و گفت: اگر مردم آزادی، امنیت و تربیت داشته باشند دانشگاه‌ها می‌توانند وظایف خودشان را با خیال راحت انجام دهند.
وی با بیان اینکه زیربنای امنیت کشور به برکت وجود قوه‌قضاییه است، افزود: در یکی از استان‌ها از اوایل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تا اواخر فروردین‌ماه دستگاه قضایی به 15 هزار و 640 پرونده اختلافی رسیدگی کرده است. سایر پرونده‌ها را هم حساب کنید و ببینید اگر قوه‌قضاییه دست روی دست بگذارد چه وضعیتی پیش می‌آید.
رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اهمیت شغل قضا خاطرنشان کرد: علوم قضایی زیربنا است؛ لذا باید بتوانیم دانشجویان این دانشگاه را برای وظیفه‌خطیرقضاوت آماده کنیم.
گرکانی با تاکید بر نقش ایمان و تقوا در انجام این وظیفه اظهار داشت: در حال حاضر قضات پاکدامنی داریم که اگر میلیاردها پول به آنها بدهند عدالت را زیر پا نمی‌گذارند؛ منتها اگر در دستگاه قضا یک نفر بی‌دانشی کند و مثلا رشوه‌خواری کند همه را بدنام و سر به زیر کرده و آبروی همه را می‌برد.
وی ادامه داد: ما حکومتی را تشکیل داده‌ایم و در دنیا دشمنانی داریم اما اعتقاد داریم حکومت ما با حکومت اهل بیت (ع) پیوند دارد. البته ما مثل اهل بیت (ع) نمی‌توانیم اداره کنیم اما باید دنباله‌رو آنها باشیم. ما خوشحالیم پیرو مکتبی هستیم که 14 قرن پیش با تبعیض مبارزه کرد. باید بیداری اسلامی را در جوامع به ارمغان بیاوریم و ان‌شاالله خداوند در این راه به ما توفیق دهد.
رئیس دیوان عالی کشور در بخش ابتدایی سخنان خود با قرائت سوره‌کوثر تصریح کرد: سراسر کتاب قرآن معجزه است و فصاحت و بلاغت این کتاب بر همگان آشکار است. در این سوره اولا مخاطب رسول خداست که می‌فرماید ما به تو کوثر عطا کردیم. زمانی که این سوره نازل شد یعنی 14 قرن قبل، خفقان وجود داشت و بعد از آن هم در دوران بنی‌امیه و بنی‌عباس خفقان بود و اینها هرچه توانستند تبلیغ کردند تا آثار، نام و فرزندان اهل بیت (ع) را نابود کنند اما اراده‌پروردگار مافوق این بود.
گرکانی خاطرنشان کرد: از بنی‌امیه و بنی‌عباس در تاریخ، چیزی جز نفرت و بدنامی باقی نمانده است اما سادات جلیل‌القدر از زمان‌های گذشته تا الان و تا قیامت احترام زیادی در میان ما دارند.
وی با بیان اینکه خداوند، رسول گرامی اسلام (ص) را اولین معلم معرفی کرده و همه‌معلمان و اساتید دنباله‌رو ایشان هستند، اظهار داشت: معلمان ما سرمایه‌گذار هستند. وقتی از سرمایه صحبت می‌شود سرمایه‌های مادی در ذهن و فکر مردم امروز می‌آید اما در مکتب انبیا، دانشمندان و اساتید، سرمایه‌معنوی هستند.
رئیس دیوان عالی کشور افزود: سرمایه‌مادی نیز مهم است اما چیزی که زندگی را رونق می‌بخشد سرمایه‌معنوی است. یعنی وقتی فرهنگ جامعه‌ساز و انسان‌ساز نهادینه شود، همه برادر هم خواهند بود و برای پیشرفت کشور قیام می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.