روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

بن همام امیدی به تبرئه شدن ندارد

بن همام امیدی به تبرئه شدن ندارد

محمد بن همام

محمد بن همام می گوید فیفا هفته ها پیش تصمیم خود را درباره او گرفته است

محمد بن همام، رئیس تعلیق شده کنفدراسیون فوتبال آسیا که برای ریاست فدراسیون جهانی فوتبال نامزد شده بود، معتقد است به اتهام پرداخت رشوه مجرم شناخته خواهد شد.

آقای بن همام متهم است که برای پیروزی در انتخابات ریاست فیفا خواسته است به اعضای اتحادیه فوتبال کارائیب رشوه بدهد.

کمیته اخلاقی فیفا جلسه ای برای بررسی این ادعاها تشکیل داده است که دو روز طول خواهد کشید.

بن همام ۶۲ ساله پس از مطرح شدن اتهامات، از رقابت در انتخابات ریاست فیفا کنار کشید و از ۲۹ ماه مه به طور موقت از فعالیت در فوتبال تعلیق شد.

او در وبلاگش نوشته است: "به نظر می رسد فیفا هفته ها پیش تصمیم خود را در این باره گرفته است و اگر رأی به مجرم بودن صادر شود، ‌کسی نباید تعجب کند."

آقای بن همام ادامه داده است: "می خواهم همه شما بدانید که من و گروه مشاوران حقوقی ام مطمئن هستیم این پرونده و مدارکی که علیه من وجود دارد، بسیار ضعیف است. این شواهد سست است و هیچ محکمه ای آن را نمی‌پذیرد. این مساله در طول روند بررسی مشخص بوده و هنوز هم همینطور است."

وی نوشت: "اگر بیانیه های قبلی مقامات فیفا یا کسانی که برای آن ها کار می کنند را باور کنیم، با وجود ضعیف بودن ادعاها علیه من، مطمئن نیستم که جلسه آن گونه اداره شود که ما می‌خواهیم."

آقای بن همام می افزاید: "به دنبال اتفاقاتی که پس از حکم تعلیق من رخ داد، اکنون برای آن ها غیر ممکن به نظر می رسد که بگویند اشتباه کرده اند. اگر چه امیدوارم این شهامت را داشته باشند و اشتباه خود را جبران کنند."

محمد بن همام و جک وارنر، نایب رئیس فیفا پس از انتشار گزارشی تعلیق شدند که بر اساس آن در نشست ماه می به نمایندگان اتحادیه فوتبال کارائیب پول داده اند یا پیشنهاد کرده اند که پول پرداخت کنند.

این دو متهم ‌اند به هر یک از بیست و پنج عضو حاضر در این جلسه‌ چهل هزار دلار پیشنهاد یا پرداخت کرده اند.

گزارش ابتدایی کمیته اخلاق فیفا شواهد علیه محمد بن همام و جک وارنر را "جامع، قانع کننده و قاطع" دانسته است.

پس از انصراف آقای بن همام از رقابت در انتخابات ریاست فیفا، سپ بلاتر به عنوان تنها نامزد این سمت برای چهارمین دوره به عنوان رییس فدراسیون جهانی فوتبال انتخاب شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.