روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

علی‌رغم شایعات و توطئه‌ها، روحانیت مطمئن‌ترین جایگاه برای مردم ا

معاون اول قوه قضاییه گفت: علیرغم همه دشمنی‌ها، توطئه‌ها و فتنه‌ها، روحانیت همچنان مطمئن‌ترین مرجع برای مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی است.
به گزارش ایسنا، حجتالاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی در همایش بزرگ روحانیت تهران که از سوی جامعه روحانیت مبارز در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شده بود، اظهار داشت:این جایگاه ایجاب میکند که روحانیت توجه بیشتری به این مساله داشته باشند.
وی افزود: رسالت جامعه روحانیت، به عنوان تشکلی که بزرگان ارزشمندی آن را بنیاد نهادند، این است که علاوه بر نشر مسائل دینی نسبت به مبارزه با انکرالمنکرات نیز اقدام کنند.
حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به نقش موثر روحانیت مبارز در نفی حکومت استبدادی و استعماری و نیز حمایت از ولایت فقیه در دوران پس از انقلاب گفت: مردم سالاری دینی و ولایت فقیه به عنوان یک مدل از حکومت در قبال لیبرال دموکراسی غربی می‌تواند سعادت دنیا و آخرت را رقم بزند.
معاون اول قوه قضاییه در ادامه گفت: اصل نظام همواره باید مورد تایید قرار گیرد و اگر کاستی‌هایی است روحانیت باید آن را گوشزد کند تا مرتفع شود یعنی اگر روحانیت مشکلی را میبیند باید به عنوان امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی و قانونی خود را انجام دهد و خشیتی جز از خدا نداشته باشد، چرا که روحانیت تنها خدا را می‌بیند و تکلیف‌مدار است.
رییسی در ادامه گفت: همچنان که سیاست بدون دیانت و دیانت بدون سیاست محکوم است، جامعه بدون روحانیت و جامعه با نفی روحانیت هم حتما محکوم و مردود است. در این جامعه همواره روحانیت باید به عنوان مرجع و ملجأ شناخته شود و هدایت و سمتگیری جامعه را بر عهده گیرد که البته این موجب ناخشنودی عدهای می‌شود.
وی با بیان این که وجود این جایگاه برای روحانیون مسئولیت آور است، خاطرنشان کرد: هر چه نگاه مردم به این جریان عظیم بیشتر باشد مجهز شدن روحانیت به سلاح علم و عمل و تهذیب ضروریتر است و کمر بستن برای گسترش معروف‌ها و جلوگیری از منکرات در جامعه نیز اهمیت بیشتری پیدا میکند.
وی در پایان اظهار داشت: روحانیت میتوانند نقش موثری در سمتدهی و هدایت جامعه داشته باشند و مطمئنا در این مسیر روزآمد بودن روحانیون بسیار تعیین کننده خواهد بود.
در ابتدای این مراسم نیز حجت‌الاسلام ناصحی دبیر اجرایی جامع روحانیت مبارز گزارشی از وضعیت مناطق جامعه روحانیت ارائه داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.