روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

مصاحبه شاکی استراوس کان

مصاحبه شاکی استراوس کان
جام جم آنلاین: مستخدمه هتل سوفیتل منهتن نیویورک که بیش از دو ماه پیش دومینیک استراوس‌ کان، رئیس پیشین صندوق بین‌المللی پول، را به تعرض جنسی متهم کرده بود، در نخستین گفت‌و‌گوی رسانه‌ای خود گفت که خواستار زندانی شدن استراوس کان است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نفیساتو دیالو 32 ساله به هفته نامه آمریکایی نیوزویک گفت که هر آنچه در مورد واقعه روز ۱۴ ماه مه گفته است، صحت کامل دارد.

تاکید دیالو بر ادعای او علیه دومینیک استراوس‌کان در حالی منتشر شده است که مقام های قضایی سرگرم بررسی احتمال پس گرفتن اتهام این تجاوز جنسی علیه استراوس‌کان هستند، زیرا در مورد درست بودن این اتهام شک و تردیدهایی وجود دارد.

دومینیک استراوس‌کان 62 ساله که بدنبال مطرح شدن این ادعا از سمت خود به عنوان رئیس صندوق بین المللی پول استعفا داد، اکیدا اتهام وارد شده را رد می کند.

او گفته است که آنچه بین او و دیالو گذشته، با توافق هر دو طرف بوده است. وکلای مدافع استراوس‌کان مصاحبه نفیساتو دیالو را یک "سیرک ناپسند" توصیف کرده ‌و تاکید کرده‌اند که این مستخدمه هتل سوفیتل به دنبال اخاذی است.

در همین زمینه، روزنامه نیویورک‌تایمز نیز اول ژوئیه در مقاله ای اعلام کرده بود که نفیساتو دیالو پس از این واقعه با مردی که اکنون به دلیل خرید و فروش مواد مخدر در زندان آریزونا به سر می‌برد، تماس گرفته و بر ثروتمند بودن استراوس کان تاکید کرده و گفته است که می‌داند چه کار دارد می‌کند.

تبلیغات رسانه ای

نفیساتو دیالو به نیوزویک گفت: "می‌خواهم او به زندان برود. می خواهم بفهمد که جاهائی هست که نمی توانی از قدرتت استفاده کنی، نمی توانی از پولت استفاده کنی."

این زن 32 ساله که از گینه به آمریکا مهاجرت کرده است، به نیوزویک گفت که وقتی موفق شد از اتاقی که به ادعای او واقعه در آن روی داد، فرار کند، نگران از دست دادن کارش بود.

در این مصاحبه دیالو که متولد گینه است گفته است که در سال 2001 در کشورش از سوی دو سرباز مورد تعرض جنسی قرار گرفته بود.

او می‌گوید دو سال پس از این واقعه و بعد از آن‌که دختر و همسرش را بر اثر بیماری از دست داد، در جست‌و‌جوی زندگی بهتر برای خود و دیگر دخترش که اکنون 15 سال دارد به آمریکا مهاجرت کرده است.

دیالو پس از مهاجرت به آمریکا و تجربه شغل‌های متفاوت، سه سال پیش به استخدام هتل سوفیتل در آمد و مسئولیت نظافت اتاق‌ها را بر عهده داشت.

وکلای استراوس‌کان این زن را متهم می کنند که دست به "تبلیغات رسانه‌ای" زده است تا دادستان پرونده را ترغیب به پیگیری اتهامات وارد شده علیه استراوس‌کان کند.

رئیس سابق صندوق بین المللی پول با هفت فقره اتهام روبروست که چهار مورد از آن اتهامات سنگین و سه مورد دیگر شامل تخلفات سبک‌تر می شود از جمله اقدام به حبس. از میان اتهامات سنگین او یک مورد مربوط به تجاوز جنسی و یک مورد هم مربوط به سوء استفاده جنسی است.

اما بعضی از رسانه های آمریکا در گزارش هایشان صحبت از این می کنند که پرونده استراوس‌کان به زودی بسته خواهد شد. دادستان های دادگاه می گویند که مستخدمه هتل شهادت دروغ به هیات منصفه داده است. آنها به تناقض هایی اشاره می کنند که در شرح وقایع مشاهده کرده اند.

در عین حال، مقام های فرانسه سرگرم بررسی ادعای تجاوز جنسی دیگری علیه دومینیک استراوس‌کان هستند که از طرف تریستان بنون، نویسنده فرانسوی مطرح شده است. او دومینیک استراوس‌کان را متهم می کند که ده سال پیش به او تجاوز کرده است.

استراوس کان این ادعا را رد کرده و بنون را به دلیل طرح ادعاهای دروغین تحت پیگرد قانونی قرار داده است.

دومینیک استراوس کان در حال حاضر در آمریکا به سر می‌برد و اجازه ندارد از کشور خارج شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.