روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

رسیدگی 52 درصد پرونده ها در شعب شورای حل اختلاف

گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان خبر داد: رسیدگی 52 درصد پرونده ها در شعب شورای حل اختلاف

رئیس کل دادگستری استان گلستان از رسیدگی 52 درصد پرونده ها در شعب شورای حل اختلاف استان خبر داد

رئیس کل دادگستری استان گلستان از رسیدگی 52 درصد پرونده ها در شعب شورای حل اختلاف استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان گلستان، احمد فاضلیان با تشریح عملکرد دادگستری استان در سال گذشته گفت: شمار پرونده‌های وارده به شعب دادسراها، دادگاه‌های عمومی و انقلاب، تجدیدنظر ، کیفری و اجرای احکام استان در سال گذشته 236 هزار و 974 فقره بود که از این تعداد 235 هزار و 922 فقره پرونده به عنوان مختومه و بیش از 54 هزار فقره آن در شمار پرونده‌های مانده سال گذشته است.
وی در ادامه افزود: 99 هزار و 29 فقره یعنی بیش از 52 درصد پرونده‌های حقوقی و کیفری استان وارد شوراهای حل اختلاف می شود.
رئیس کل دادگستری استان گلستان، با بیان این که شورای حل اختلاف بازوی توانمند دادگستری است بر لزوم تقویت این شوراها در استان تأکید کرد و گفت: با تقویت این نهاد، از ورود پرونده هایی که پیچیدگی کمتری دارند به محاکم جلوگیری و در نتیجه فرصت بیشتری برای قضات به منظور رسیدگی به پرونده های مهم و پیچیده فراهم می شود.
وی در ادامه سخنان خود از صدور ابلاغ برای قضات شورای حل اختلاف در سال جاری خبر داد و افزود: با استقرار این قضات در مجتمع های شورای حل اختلاف، مشکل صدور رأی برای پرونده های حقوقی در این شعب حل و زمان رسیدگی به پرونده ها در شورای حل اختلاف کمتر از قبل خواهد شد.
فاضلیان با اشاره به تأمین فضای مناسب برای ساختمان شوراهای حل اختلاف سراسر استان گفت: تلاش می کنیم با تأمین اعتبار و رایزنی در این باره، مشکل ساختمان های استیجاری شورای حل اختلاف استان را برطرف کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.