روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

هشدارهای یک مقام قضایی در خصوص استفاده از کارت‌های عابربانک

هشدارهای یک مقام قضایی در خصوص استفاده از کارت‌های عابربانک

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعی

معاون دادستان اراک گفت: با توجه به گسترش بانکداری الکترونیک، استفاده از خدمات اینترنتی بانک‌ها و افزایش استفاده از کارت‌های اعتباری، رعایت نکات ایمنی در این زمینه راهگشاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رحمتی تصریح کرد: شهروندان باید از نوشتن رمز عبور در کنار کارت خودداری کنند و کارت و رمز عبور خود را جهت دریافت وجه در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید زیرا افراد زیادی مراجعه می‌کنند که کارت خود را گم کرده‌اند و چون رمز آن را کنار کارت گذاشته‌اند بلافاصله از حسابشان برداشت شده است.

وی افزود: شهروندان همچنین مراقب باشند هنگام برداشت وجه از عابر بانک‌ها افراد سودجو رمز عبور کارت عابر بانکشان را مشاهده نکنند و موجودی حساب‌های بانکی مخصوصا حساب‌های عابر بانک را در فاصله‌های زمانی مناسب چک کنند.

معاون دادستان اراک خاطرنشان کرد: اخیرا عده‌ای در کنار خودپردازها به افراد مراجعه و اظهار می‌کنند به پولی بیش از 2 میلیون ریال نیاز دارند و نمی‌توانند این مقدار برداشت کنند. سپس از افراد درخواست می‌کنند شماره کارتشان را در اختیار آنان قرار دهند تا از طریق انتقال وجه، پول مورد نیاز را پس از انتقال به حساب طرف مقابل از وی دریافت کنند اما عملیات را معکوس به نحو حرفه‌ای انجام می‌دهند و حساب فرد را خالی می‌کنند.

رحمتی یادآور شد: شهروندان در صورت نیاز به کسب اطلاع یا بروز اشکال در عملیات بانکی از توسل به افراد ناشناس و غیر مطمئن خودداری کنند.

وی تصریح کرد: برگ رسیدی که از دستگاه خودپرداز دریافت می‌شود نباید در محل رها شود زیرا از همین رسید نیز می‌توان سوءاستفاده کرد.

معاون دادستان اراک خاطرنشان کرد: شهروندان از کارت‌های بانکی خود کاملا حفاظت کرده و اگر آن را لازم ندارند حتما اقدام به ابطال آن کنند و رمز عبورش را به هیچ وجه فاش نکنند.

رحمتی همچنین به شهروندان توصیه کرد که در فروشگاه‌هایی که امکان خرید با استفاده از کارت خودپرداز وجود دارد از دادن رمز عبور به فروشنده خودداری کنند.

وی در پایان اظهار کرد: شهروندان از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره حساب، شماره کارت‌های اعتباری، اعلام رمز آن و ... به سایت‌های متفرقه و مشکوک خودداری کنند و از عملکرد اینترنتی و قانونی بانک‌ها و سایر مراکز دولتی و رسمی اطمینان حاصل کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.