روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

پس از مبارک، قاچاق اعضای بدن در مصر افزایش یافته است

وال استریت ژورنال:
پس از مبارک، قاچاق اعضای بدن در مصر افزایش یافته است

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: بین‌الملل - فرامنطقه‌یی

به دنبال ناآرامی‌های سال جاری و برکنار شدن مبارک در مصر و ضعف‌ عملکرد برخی نهادهای اجرای قانون در این کشور، یک گروه حقوق بشر با اعلام خبر افزایش قاچاق اعضای بدن در مصر، نسبت به فراهم آمدن فرصتی مناسب برای شبکه‌های مجرم و خلافکار هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه‌ی وال استریت ژورنال، "ائتلاف پیوند اعضای از کارافتاده" که یک سازمان غیردولتی بین‌المللی بهداشت و حقوق بشر است با انتشار گزارشی، تجارت غیر قانونی و زیرزمینی اعضای بدن را در مصر مورد بررسی قرار داده است.

باورها بر این است که قاچاق اعضای بدن انسان در زندگی هزاران پناهنده‌ و آواره آفریقایی مستقر در مصر تاثیر دارد.

گزارش این گروه مستقر در قاهره (COFS) که با عنوان "قربانیان سودانی قاچاق اعضا در مصر" با استفاده از تصاویری ویدئویی از قربانیان این اقدام غیرقانونی و گفت‌وگوهای ضبط شده پناهندگان آفریقایی، به بررسی وضعیت قاچاق اعضای بدن در مصر پرداخته است.

در این گزارش آمده است: سوء‌استفاده‌ها شامل قاچاق کلیه کودکان از طریق جلب رضایت یا سرقت کودکان است. در برخی موارد قاچاق افراد برای سوءاستفاده‌های جنسی همزمان با قاچاق اعضا صورت گرفته است. قربانیان شامل مردان، زنان و کودکان هستند.

محققان و تهیه کنندگان این گزارش بر این باور هستند که شهروندان بسیاری از کشورهای دیگر نیز قربانی قاچاق اعضای بدن می‌شوند. براساس این گزارش قربانیان قاچاق اعضای بدن انسان در مصر شامل صدها سودانی و نیز تعداد زیادی از اتباع اتیوپی، سومالی، عراق، اریتره، اردن و سوریه است.

در این گزارش تعداد کل قربانیان قاچاق اعضای بدن انسان در مصر، هزاران تن پیش بینی شده است. یک کلیه در مصر به قیمت 20 هزار پوند مصر (حدود 3300 دلار) خرید و فروش می‌شود و بیماران باید 120 هزار تا 150 هزار پوند مصری دیگر برای مراحل پیوند زدن پرداخت کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.