روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

استرداد دیکتاتور سابق پاناما

استرداد دیکتاتور سابق پاناما به این کشور؛
«نوریگا» پس از 20 سال حبس در آمریکا و فرانسه باردیگر زندانی شد

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: فقه و حقوق - حقوق سیاسی

فرانسه روز یک‌شنبه دیکتاتور سابق پاناما، یکی از هم‌پیمانان پیشین آمریکا را به کشورش بازگرداند تا بقیه محکومیتش را در این کشور بگذارند.

به گزارش انجمن دانشجویان خبرنگار ایسنا، یک دادگاه در فرانسه ماه گذشته با درخواست پاناما مبنی بر استرداد «مانوئل نوریگا» به این کشور موافقت کرد. این دادگاه برای رسیدگی به اتهامات نوریگا در نقض حقوق بشر در دوره 6 ساله حکومتش تشکیل شده بود.

او در سال 1990 به جرم قاچاق کوکائین و کلاهبرداری و پولشویی در دادگاهی در میامی آمریکا به 17 سال حبس محکوم شد و پس از آزادی‌اش در سال 2007 بسیار تلاش کرد تا از بازگشتش به فرانسه ـ جایی که وی به جرم پولشویی از طریق بانک‌های فرانسوی تحت پیگرد قانونی بود ـ جلوگیری کند اما سرانجام در آوریل 2010 به فرانسه بازگردانده شد و بار دیگر به زندان رفت.

مانوئل نوریگا 77 ساله روز یک‌شنبه از پاریس به پاناماسیتی منتقل شد. او پس از حضور در کشورش به زندانی در جنوب شرقی پایتخت این کشور برده شد تا به جرم کشتار رقبایش در زمان حکومت بر این کشور20 سال دیگر را در زندان‌های پاناما سپری کند.

به گزارش رویترز، او تقریبا 20 سال در زندان‌های فرانسه و آمریکا بوده است و اکنون در پاناما ممکن است او بتواند مابقی مجازاتش را در حبس خانگی بگذارند.

در پاناما بر اساس قانون این امکان وجود دارد که متهمان بالای 70 سال در شرایطی می‌توانند محکومیت حبس خود را به صورت بازداشت خانگی سپری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.