روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

ممنوعیت شماره گذاری تاکسی های یک ایربگه

گروه خودرو- تحویل تاکسی های طرح نوسازی، در حالی با تاخیر سه ماهه مواجه شده که راهور ناجا طبق توافق قبلی از امروز تاکسی های تک ایربگ را شماره گذاری نخواهد کرد.
    راهور ناجا اواخر سال گذشته با توجه به تسریع روند بهسازی و نوسازی ناوگان سبک حمل و نقل عمومی درون شهری اعلام کرد که شماره گذاری تاکسی شهری فقط تا پایان سال 90 از شمول الزام به نصب کیسه هوا مستثنی خواهد بود این در شرایطی است که خودروسازان از ابتدای سال جاری خودروهای تحویلی را با یک ایربگ به سازمان تاکسیرانی تحویل دادند. تحویل تاکسی با یک ایربگ باز هم با واکنش راهور ناجا مواجه شد به طوری که راهور اوایل اردیبهشت امسال طی ابلاغیه ای اعلام کرد که تنها تا تاریخ 30/3/91 تاکسی های یک ایربگه را شماره گذاری می کند و از آن تاریخ به بعد از شماره گذاری تاکسی هایی که فاقد دو ایربگ باشند جلوگیری خواهد کرد. بنابراین از امروز تاکسی های یک ایربگه شماره گذاری نخواهند شد. بر اساس طرح بهسازی و نوسازی ناوگان سبک حمل و نقل عمومی درون شهری از سال گذشته قرار بر تحویل هزارو 500 تاکسی نو به متقاضیان تاکسی های فرسوده بوده که از این تعداد هم اکنون 200 تاکسی باقی مانده است.
    طبق توافقات به عمل آمده متقاضیان می بایست تا فروردین امسال تاکسی های جایگزین را تحویل می گرفتند که به دلیل بدقولی شرکت های خودروساز در تحویل تاکسی های مورد تقاضا و همچنین عدم شماره گذاری پلیس برخی از متقاضیان هنوز نتوانستند تاکسی های خود را تحویل بگیرند.
    بر همین اساس طبق خواسته راهور ناجا قرار بوده، دو خودروی 405 و سمند با دو کیسه هوا به عنوان تاکسی، راهی خیابان های پایتخت شوند. این در حالی است که خودروهای یادشده با یک کیسه هوا تحویل سازمان تاکسیرانی شده است. یک مقام آگاه در سازمان تاکسیرانی در این زمینه عنوان کرد: در اینکه رعایت ایمنی و استاندارد یکی از ضروریات تاکسی های شهری است، شکی نیست اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که مگر سرعت تاکسی های درون شهری چقدر است که باید دو کیسه هوا نصب شود؟ و چرا زمانی که چنین اجباری برای تاکسی های درون شهری ایجاد می شود، خودروهای شخصی که سفرهای بین استانی هم دارند با یک کیسه هوا شماره گذاری می شوند.
    
    
 روزنامه دنیای اقتصاد، شماره 2669 به تاریخ 31/3/91، صفحه 16 (خودرو)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.