روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد برگزار شد

رئیس کل دادگستری استان یزد در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد گفت : اقدامات فرهنگی و اجتماعی می تواند، اثرات بیشتری در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم به نسبت برخوردهای قضایی داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری یزد، غلامحسین حیدری با بیان مطلب فوق پیشگیری از وقوع جرم را از وظایف بسیار خطیر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: دستگاه قضائی و نیروی انتظامی تصمیم قاطعی برای برخورد با سارقین و افرادی که امنیت جامعه را مختل می کنند، گرفته اند و برخوردها جدی و سخت گیرانه می باشد.
وی سهم دستگاه قضایی در برخورد جدی با مجرمین را صدور آرای محکم و قاطع ذکر کرد و گفت : به منظور جلوگیری از سرقت مجرمین سابقه داری که در حال گذراندن محکومیت خود در زندان هستند، از هیچ یک از امتیازاتی که سایر زندانیان از آن برخوردارند، نمی توانند استفاده کنند.غلامحسین حیدری بیشترین تعداد زندانیان را پس از مواد مخدر سارقین عنوان کرد و افزود : باید عوامل وقوع تعداد زیاد سرقت در استان بررسی گردد و گام های مثبت و پیشگیرانه ای دراین زمینه برداشته شود.
رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه وقوع سرقت در جامعه موجبات خدشه دار شدن امنیت جامعه را فراهم می سازد، اظهار داشت: احساس ناامنی در مردم آنها را به نظام و مسئولین بدبین می کند.
وی در ادامه اظهارداشت: دستگاه قضایی آمادگی دارد تا همکاری با نهادهای انتظامی، امنیتی و فرهنگی در زمینه کاهش سرقت در جامعه نقش اساسی ایفا کند.
حیدری در ادامه خاطرنشان کرد : آمار پرونده های سرقت طی 6 ماهه اول سال جاری کاهش داشته، ولی سرقت های خشن رشد داشته است و توام با اذیت و آزار که قابل تامل بوده می باشد، لذا ضرورت پیشگیری از وقوع این جرم با همکاری مردم پیش از پیش احساس می شود.

منبع پرتابل نشریه ماوی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.