روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

فرزندخواندگی برای خانواده های متقاضی تسهیل شد


فرزندخواندگی برای خانواده های متقاضی تسهیل شد
کودکان  - رئیس کارگروه رفاه و تامین اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس،از تسهیل فرزندخواندگی برای خانواده های متقاضی در حوزه کودکان بدسرپرست وبی سرپرست خبر داد.


سالار مرادی، در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، تصویب لایحه حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را گامی مثبت درجهت رفع مشکلات خانواده های متقاضی و جایگزین برای فرزندخواندگی دانست وگفت: با تصویب این لایحه و اجرای قوانین موثر وجامع در این حوزه، هم مشکلات سازمان بهزیستی برطرف می شود و هم مشکلات والدینی که متقاضی فرزندخواندگی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه این لایحه از دوره هشتم در دستور کار کمیسیون اجتماعی بوده و در مجلس نهم مجددا بررسی این لایحه در دستور کار قرار گرفت، افزود: این لایحه 37 بند دارد که به وضعیت کودکان بد سرپرست وبی سرپرست ،هم زمانی که در بهزیستی هستند و هم زمانی که به والدین متقاضی سپرده می شوند، سامان می دهد.

مرادی همچنین تصریح کرد: شورای محترم نگهبان پیش از این خواستار رفع اشکال از 21 مورد از این لایحه شده بود که در کارگروه رفاه وتامین اجتماعی کمیسیون، رفع اشکال شد ودر جلسه دیروز به تصویب اکثریت اعضاء رسید. اکنون این لایحه بار دیگر به شورای نگهبان برگردانده می شود تا به عنوان یک قانون موثر وجامع برای ساماندهی به وضعیت کودکان بدسرپرست وبی سرپرست به کار گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه و دستگاه بهزیستی از عناصر اصلی تعیین تکلیف کودکان بدسرپرست وبی سرپرست هستند، گفت: این قانون کمک می کند تا کار هر دو دستگاه آسان تر از گذشته باشد .

رئیس کارگروه رفاه و تامین اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس، درپایان اظهاراتش گفت: پیش از این شرایط برای در خواست فرزندخواندگی این طور بود که حتما باید والدین از تمکن مالی خوب برخوردار بودند وملک ودارایی به نام فرزند خوانده می زدند، اما با تصویب این لایحه شرایط سهل تر از گذشته شده و بیشتر مصلحت کودک ویا طفل در نظر گرفته شده که بتواند از مراکز بهزیستی در کانون گرم خانواده پرورش یابد.

منبع:سایت ستاد حقوق بشر قوه قضاییه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.