روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

تحریم ها مغایر با قوانین حقوق بشری است


تحریم ها مغایر با قوانین حقوق بشری است حقوق بشر  > ایران  - عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس ، تحریم های اعمال شده علیه ایران را سیاسی دانست و خواستار ممانعت سازمان ملل از اجرای این تحریم ها شد.


عابد فتاحی، در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، با اشاره به اینکه تحریم های اعمال شده از سوی غرب علیه ایران مخالف با قوانین حقوق بشری است، گفت: فشار تحریم ها مستقیما بر مردم است و این موضوع بر تمام ابعاد زندگی آنها تاثیر می گذارد.

وی با تاکید بر اینکه این تحریم ها ناعادلانه است، افزود: یکی از این ابعاد بخش سلامت وبهداشت شهروندان است و تحریم ها بر گرانی و کمبود دارو تاثیر می گذارد. غرب به خوبی می داند تاثیر مستقیم فشارها بر مردم ایران است و به همین دلیل از حربه تحریم های سیاسی استفاده می کند تا مردم را در فشار گذاشته واز این طریق به خواسته های نامعقول خود دست یابد.

فتاحی همچنین با بیان اینکه کمیسیون بهداشت ودرمان نشست های خوبی با دکترشیبانی معاون غذا وداروی وزارت بهداشت برای جلوگیری از تاثیر تحریم ها بر روی دارو برگزار کرده وبه نتایج خوبی هم رسیده ، گفت: برای پشبرد این مهم بودجه ای به مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون دلار نیاز است که بخشی از آن تامین شده وامیدواریم مابقی آن نیز به زودی فراهم شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ما می توانیم تحریم ها را دور بزنیم ،تصریح کرد: اگر رفتار کشورهای غربی با ایران اصلاح شود و تحریم ها رفع شود، روابط میان کشورها نیز بهتر می شود و درشرایطی که آنها نیاز به کمک دارند کشور ما نیز می تواند به انها کمک کند. در طوفانی که اخیرا ایالت های آمریکا را درنوردیده و خسارت های فراوانی به بار آورده ، با شهروندان آمریکا احساس همدردی داریم و خواستار کمک به آنها هستیم.

وی هچنین تاکید کرد: امروزه ارتباطات گسترده باعث شده تا کل جهان از اوضاع یکدیگر با خبر شوند و به همین دلیل کوچکترین مشکلی برای کشوری دردنیا به وجود آید، همه خبردار می شوند. مشکلات اقصادی بسیاری از کشورهای اروپایی را در برگرفته و این جا است که باید گفت بنی آدم اعضای یکدیگرند و نباید به مشکلات هیچ کشوری بی توجه بود.

فتاحی با تاکید بر اینکه سازمان ملل باید جلوی تحریم های سیاسی را بگیرد، گفت: هم اکنون سرمای شدید کشورهای اروپایی را دربرگرفته ، ایران می تواند با صادرات گازی به بسیاری از کشورها کمک کند، اما با وجود تحریم های نابخردانه غرب این امکانات از میان می رود. به عنوان یک پزشک از مقامات در سازمان ملل می خواهم و امیدوارم جلوی تحریم های سیاسی علیه ایران را بگیرند و مانع فشاربر ملت باآبرو و دیندار ایران شوند.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان در پایان اظهاراتش ، گفت: بازی های سیاسی به ضرر تمام مردم جهان است . ما با مردم هیچ کشوری دشمنی نداریم و احساس همدردی با تمام ملت های دنیا داریم ، اما جامعه بین المللی باید جلوی رفتار دوگانه غرب و تحریم های سیاسی را بگیرد.

منبع: سایت ستاد حقوق بشر قوه قضاییه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.