روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

روزنگار عدالت:علی قنبریان علویجه

حقوقی-اجتماعی-آموزشی-خبری

دستگاه قضایی با سارقان شبکه برق در قزوین برخورد می کند

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی در مراسم رزمایش تلفیقی پیشگیری و مقابله با سرقت از شبکه و تاسیسات برق گفت: برای مقابله با پدیده سرقت در استان دستگاه قضایی جدی است و به سارقان هشدار می دهیم که احکام قاطعانه و سختی در انتظارشان است.
صادقی بیان کرد: در هفت ماه گذشته 270 مورد وقوع سرقت داشتیم به همین میزان پرونده در محاکم قضایی تشکیل شده که به همه آنها رسیدگی شده و تعداد قابل توجهی از پرونده ها هم منجر به کشف و دستگیری شده که سارقان در زندانها هستند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: برای تعداد قابل توجهی از افراد دستگیر شده ماده 687 قانون مجازات اسلامی را اعمال کرده ایم که هرگونه خرابکاری و تخریب در صنعت برق استان اگر مقابله با حکومت و اخلال در نظم باشد تا مرز محاربه نیز مجازات برای متخلفان پیش بینی شده است.
صادقی یادآورشد: در مجازات سارقان تاسیسات برق مجازات سه تا 10 سال زندان هم پیش بینی شده که مجازات سنگینی است و برای این افراد در دستگاه قضایی استان در کل شهرستانها و حوزه های قضایی شعب ویژه رسیدگی کننده سرقت سیم برق را هم تشکیل داده ایم که خارج از نوبت با فوریت و قاطعیت به این پرونده ها رسیدگی می شود.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین علت این سرقت ها را مشکلات مالی دانست و افزود: در بعضی از پرونده ها مسائل دیگر را هم می توان مشاهده کرد اما بیشترین علت مسائل مالی است. 
وی در خصوص گروههای سارقان هم اظهارداشت: در میان متهمان هیچ موردی از عوامل صنعت برق یا شرکتهای پیمانکاری دخالتی نداشته اند بلکه افراد متفرقه ای هستند که با انگیزه مالی این تخلف را انجام می دهند.
صادقی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 570 نفر سارق سیم و کابل برق دستگیر شده اند که این افراد در ارتباط با 270 فقره سرقت متهم هستند که 300 میلیون تومان خسارت به دولت وارد کرده اند.
منبع:پ جامع قوه قضاییه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.